Thursday, December 27, 2012

Get Lamp

Get Lamp - Jason Scott Sadofsky 2010

Interactive fiction, ehk text adventure oli minu jaoks pea täiesti uus teema. Natukene olin sellest muidugi kuulnud, tänapäeva infoväljas viibides ju muidu ei saa, kuid otsene teabetutvus puudus. Käesolev entusiastide tehtud film andis nüüd aga päris hea ülevaate neist arvutimängudest mis kunagi troonisid, kuid nüüd... well, hardcore gamerid mängivad neid siiani, joonistavad kaarte, koguvad memorabiiliat ning suhtevad omasuguste fännidega, välimuselt üsna räsitud vanamehenässidega. Huvitavaim osa oli minu jaoks, et tänu programmidele mis muudavad kirjakeele kõneks, on need tekstil põhinevad mängud väga populaarsed pimedate hulgas ning see on kohe üks turunišidest, põhjus neid mänge siiani luua.
Põnev hariv vaatamine, aga natuke morjendas, et ma ei õppinudki DVD menüüd korralikult ära kasutama, sest sarnaselt mängudele oli ka dokumentaalfilm üles ehitatud interaktiivselt, lastes vaatajal puldinäppimisega nähtavat stoorit muuta. Mina, va tuhajuhan, vaatasin kõik lõigud järjest, ega taibanud süžeekäänakuid sisse viia. 4/5

Zork´i pärast olevat inimesed isegi personaalarvuteid ostma hakanud.

No comments: