Tuesday, March 19, 2013

Kroma - Otsi mind Merkuurilt


Kroma - Otsi mind Merkuurilt
Trash Can Dance 2013
TCD30 CDR

1. Ommatidium 4:13
2. Hall toon 4:22
3. See sinine sinine taevas 3:51
4. Otsi mind Merkuurilt 4:50
5. Lainepikkus 440 5:02

Kestvus 22 minutit 31 sekundit
Tiraaž 50 plaati
EP hind 4 eurot.

Muusika Antti Turp
Kaanepildi autor  Fabio Pirovano"The Keep" 1998


Kroma lugu "Otsi mind Merkuurilt" meeldis kohemaid ja sai ka eesti elektroonilise muusika duubel-kogumikule "Estcon" pandud, kuid tõeline purustav armastus artisti muusika vastu, saabus alles träkiga "Ommatidium". Oli aeg kus ma lausa kibelesin töölt koju, et saaks vaid artisti Soundcloudi profiilist seda lugu kuulata. Alul kaheksakümnendate põnevusfilmi helitaustana tundunud rada hakkas vaikselt ennast mu peas Tangerine Dream´i muusikaga seostama, seda just saksa sündisauruste poolt ulmelisele õudusfilmile "The Keep" tehtud soundtraki läbi. Kui atmosfääriline "Ommatidium" oli suuna kätte näidanud, muutusid ka ülejäänud plaadil olevad lood kõlapildilt mu jaoks just seda kultusfilmi kummardavaks ning sellest sündis EP kontseptsioon ning väline visuaalne külg - müstiline ulmeline tume kõhe maagiline nõuduslik, aga samuti paari helgema noodiga, ehk nagu üks kaheksakümnendate rujafilmi OST olla võiks. Otsisin netist välja sobiliku kaanekujunduse - itaallasest filmifanaatiku Fabio Pirovano fanart maali "The Keep" ning alles siis tutvustasin EP reliisimise ideed Antti Turpile, ehk Kromale. Minu suureks rõõmuks tuli ta kohe kõigi minu nägemustega ühes, sest ühtviisi lemmikud olid tema jaoks nii homage´i osaks saanud film, kui selle helipildi loonud Tangerine Dream. Olin ühesõnaga tabanud naelapead. Kroma "Otsi mind Merkuurilt" on aga lõpuks siiski suurepärane tundeline autoriplaat ja mitte pelgalt kiige klassikute suunas. Huvi korral kirjuta gtm242(ätt)hot.ee või kontakteeru Facebook´i kaudu. 



No comments: